jump to navigation

Jeg kommer uten store ord august 20, 2011

Posted by Maria Poonam in Småprat.
trackback

Tekst: Eivind Skeie

Jeg kommer uten store ord til døpefonten frem. Før var Guds hus et fremmed sted. Nå er det blitt mitt hjem. Der skjer det noe underlig som bare Jesus kan: Han tegner deg med korsets tegn, så døpes jeg med vann.

Mitt hjerte rommer mye rart av undring, tvil og tro. Min lengsel er en fremmed fugl som aldri finner ro. Men Jesus sier: «Du er min og elsket slik du er. Jeg tegnet deg med korsets tegn og jeg er alltid nær.»

Takk Jesus, for den gode Ånd du gav meg i min dåp. Du kaller meg til kjærlighet, til glede, tro og håp. Så står jeg opp fra dåpens bad til livet på Guds jord. Så underlig å kjenne på at noe i meg tror!

 

Kommentarer»

1. sara - august 28, 2011

dåp er en vakker ting.. og dette en vakker sang 🙂

2. Margit Lyngmo - juni 4, 2023

Her var det mye fint å lese.
Har ikke lest/hørt disse versene før. Veldig fint.
Hilsen Margit.

Maria Poonam - juni 4, 2023

Tusen takk 🙂 Ja, det er en fin sang 🤩


Legg igjen en kommentar